Linija
Republicki zavod za sport
7.11.2017.

Fizička aktivnost


Jedinstveni centar u regionu koji integriše sport i medicinu sporta u jednoj instituciji jeste Zavod za sport i medicinu sporta Republike Srbije. Kao jedina specijalizovana ustanova čije su dve primarne oblasti sport i medicina sporta, godinama smo razvijali multidisciplinarni sistem koji danas funkcioniše po najvišim standardima. Danas, usluge sportistima, rekreativcima i građanstvu pružaju specijalisti iz oblasti sporta i medicine sporta, i to u raznim naučnim disciplinama. Zavod je oformio timove koji se bave testiranjima, analitikom kao i naučnim i drugim istraživanjima u cilju unapređenja vrhunskog sporta i opšteg zdravlja stanovništva. Pozivamo Vas da nas posetite, da osetite sportski duh, da upoznate vodeće stručnjake iz oblasti sporta i medicine sporta i da doživite zaista jedinstvenu energiju koja nas karakteriše.

Zašto je važna fizička aktivnost?

Većina ljudi uz brojune dnevne obaveze retko može da pronađe malo vremena i za sebe, a naročito za stvari od kojih, kako deluje na prvi pogled, nema previše koristi. Međutim, 30-45 minuta rekreacije 2-3 puta nedeljno itekako može imati uticaj na vaš život. Redovna rekreacija u kombinaciji sa zdravom ishranom, najbolji je poklon vašem telu. Godi i fizičkom i mentalnom zdravlju i ujedno pojačava osećaj zadovoljstva sobom. Redovna fizička aktivnost pomaže u sprečavanju mnogih bolesti i smanjenju ili održavanju telesne težine.

Ukoliko ste, dakle, odlučili da pronađete malo vremena za sebe i svoje zdravlje, najpreporučljivija rekreacija je aerobni, odnosno kardio trening, onaj gde broj otkucaja srca po minutu dostiže između 70 i 80 odsto maksimalne vrednosti.

Najzdraviji način mršavljenja je redovna rekreacija u kombinaciji sa zdravom ishranom. Za pola sata trčanja na traci možete sagoreti 300 kalorija, a za pola sata brzog hodanja oko 180 kalorija.

Usled redovnih treninga bićete opušteniji i lakše ćete se boriti sa svakodnevnim problemima.

Imaćete više energije, biti izdržljiviji i mnogo više spremni na pokret i bilo kakvu aktivnost. Svaki trening će vam biti lakši od prethodnog i sve bolje ćete se osećati

Kako vreme bude odmicalo, kapacitet vaših pluća će biti veći, a pluća zdravija

Redovnim treningom vežbate srce, ono menja ritam rada čime se doprinosi njegovom zdravlju. Srčani mišić se jača i srce pumpa efikasnije. Posle treninga telo je umorno, a mozak odmoran.

Rezultati:

  • Oblikovati svoje telo i zategnuti mišiće. Ne samo što ćete biti zdraviji već ćete izgledati zdravije i privlačnije
  • Poboljšati cirkulaciju i smanjiti povišeni krvni pritisak
  • Povećati broj crvenih krvnih zrnaca tako što ćete podstaći transport kiseonika
  • Smanićete rizik od dijabetesa

Kako vreme bude prolazilo, bolje ćete izgledati, bićete zdraviji, i sve ćete raditi lakše i sa više volje. Lakše ćete se hvatati u koštac sa životnim problemima i uopšte ćete se osećati mnogo bolje!



Sva prava zadržana © 2011 Zavod za sport i medicinu sporta Republike Srbije.Dizajn i razvoj Neotek d.o.o.